maanantai 18. heinäkuuta 2016

Reissussa omalla parvekkeella


Ah mikä ihana paikka tuo oma parveke! Paikka joka on lähellä, mutta riittävän kaukana, jotta olo on kuin lomalla konsanaan.

Parasta parvekkeella on ehdottomasti sen rauhassa vietetyt pitkät aamupala kattaukset. Myös kavereiden kanssa pidetyt kahvihetket ovat puhdasta parhautta.
Aamupala kattauksilla tarjolla ollut mm. kahvia, appelsiinimehua, coca-cola, lettuja, juustokakkua, karjalanpiirakkaa.


Päiväunien ottoon olen laittanut parvekkeelle riippumaton ja se onki loisto paikka siihen. Jos sattuu olemaan vilpoisampi ilma, voi laittaa villasukat jalkaan ja kietoutua vilttiin.

Heti kun hyttysten määrä hieman vähenee, aion toteuttaa yhden haaveistani ja nukkua riippumatossani untuva makuupussissani. Päiväunet olen sentään siinä ehtinyt loikoilla.

Mikä sen rentouttavampaa kuin hiljalleen keinua uneen ulkoilmassa.

Olin alkukesästä päättänyt, etten ota parvekkeelleni liikoja kukkia. En ole kovin hyvä pitämään niitä kunnossa. Kouvolassa käydessäni sitten löysin varaston perukoilta aivan ihanan porras kukkatelineen. Tiedusteltuani miksi se oli sillä tavalla vallan hylätty selvisi, ettei isin siskolleni tekemälle telineellä löytynyt sopivaa paikkaa. Olihan se sitten aivan välttämätön saada raahattua mukanani tänne lappiin. Ja onneksi raahasin!


Ja koska eihän kukkatelinettä voi olla ilman asianmukaisia kukkasia, on se nyt sitten niitä täynnä. Vaikken aluksi meinannutkaan yhtään laittaa, olen tyytyväinen lopputuloksen väriloistoon. Mikä sen silmää hivelevämpää kuin kukkameri ikkunan takana. Olen jopa saanut kukat pidettyä kohtuullisessa kunnossa!

oma parveke ja kukkateline
Olen muuten aivan rakastunut tuohon kuvissa näkyvään lankakoriin. Se muotoutuu moneksi. Käytän sitä pöytänä, tuolina ja tarpeen tullen sinne saa kaikki tekstiilit piiloon.

2 kommenttia:

  1. On kyllä kodikkaampi parveke kun on vähän kukkasia tekstiilien rinnalla! 😊

    VastaaPoista